با افزایش سن، آلودگی هوا، عوامل محیطی و… پوست دچار مشکلاتی شده و روند پیری زودتر اتفاق می افتد. در این هنگام باید برای بازیابی پوست راه حلی اساسی و موثر پیدا نمود. به همین خاطر است که تمامی افراد به دنبال یافتن بهترین روش جوانسازی پوست هستند و میخواهند که با یک روش درمانی چین و چروک، اسکار، لک، آکنه و… را از بین ببرند. اما بین روش های جراحی، لیفت صورت با نخ، بوتاکس، اندولیفت، کربوکسی تراپی، درمان های خانگی و.. .کدام یک به عنوان کاربردی ترین روش شناخته میشود؟

برای یافتن بهترین روش جوانسازی پوست لازم است تا تعدادی از روش ها را بیان نموده و با یکدیگر مقایسه نماییم تا بتوانیم بهترین نتیجه گیری را در مورد روش موثر جوانسازی داشته باشیم.

جدیدترین روش های جوانسازی پوست

معرفی جدیدترین روش های جوانسازی پوست

افتادگی و از دست دادن انعطاف پوست دو نشانه مهم پیری پوست هستند که افتادگی  به علت تجزیه و تحلیل چربی زیر پوست و تخریب استخوان‌ها و  از دست دادن انعطاف نیز به علت کاهش  کلاژن و الاستین است. در نهایت، اگر این دو شرایط به موقع درمان نشوند، منجر به شل شدن و افتادگی پوست می‌شوند. به همین خاطر است که بسیاری از متخصصان پیشنهاد میکنند از روش های جوانسازی پوست برای جلوگیری از پیری آن استفاده شود. اما چه روش هایی برای این کار وجود دارد؟

تزریق مزوژل

تزریق مزوژل یک روش درمانی ساده و موثر برای کاهش چین و چروک‌های صورت و در نهایت جوانسازی پوست است که با بازسازی اسید هیالورونیک طبیعی موجود در بدن، به بهبود وضعیت پوست کمک می‌کند.

اسید هیالورونیک در واقع یک نوع قند است که برای جذب رطوبت و مواد مغذی لازم برای پوست و حفظ ارتجاع آن بسیار مؤثر است و کمبود آن باعث مشکلات پوستی و در نتیجه پیری پوست میشود.  در چنین مواقعی استفاده از یک روش درمانی مانند تزریق مزوژل پیشنهاد میگردد.

برای توضیح این روش درمانی به صورت تخصصی، باید اشاره کرد که در مزوژل از موادی مانند هیالورونیک اسید، آنتی اکسیدان، مواد معدنی، آمینو اسید، کوآنزیم و ویتامین استفاده می‌شود که تمام این مواد باعث شادابی، ترمیم، تحریک تولید کلاژن، تقویت، استحکام و جوانسازی پوست میشوند. اما باید در نظر داشت که ادغام این روش درمانی با هایفوتراپی نیز تاثیر بسیار قابل توجهی در بهبود پوست دارد. زیرا مزوژل به عنوان یک درمان سطحی عمل می‌کند و با ادغام آن با هایفوتراپی، جوانسازی پوست به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

تزریق بوتاکس

یکی از تکنیک‌های جوانسازی که بسیاری از افراد انجام میدهند تزریق بوتاکس است. در این روش، پزشک متخصص ماده بوتاکس را به نواحی پوست که دارای خطوط و چروک‌های نه چندان عمیق هستند تزریق می‌کند و باعث فلج شدن عضلات صورت می‌شود و پس از چند روز چین و چروک های پوست از بین خواهند رفت. (پس از تزریق بوتاکس، اثرات آن به طور معمول در چند روز پس از انجام مراقبه مشخص می‌شود و به طور متوسط حدود 2 تا 4 ماه اثرات آن باقی می ماند)

اما به یاد داشته باشید که بوتاکس باعث فلج عضلات شده و اختلال در عملکرد آنها میشود. بنابراین عضلات کنترلی برروی خود نداشته و ممکن است در بعضی از قسمت های صورت دچار عدم تقارن شوید. به خصوص در قسمت ابرو ها و گونه. همچنین تزریق بوتاکس در قسمت هایی مانند چانه، خط خنده و… بسیار خطرناک بوده و عملکرد فک و چانه رو به طور کامل مختل میکند. به همین خاطر استفاده از بوتاکس برای نیمه پایین صورت توصیه نمی‌شود

هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش نسبتاً جدید در جوانسازی است که از انرژی فراصوت برای تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌کند. این روش به سفت شدن پوست کمک می‌کند و بسیاری از افراد آن را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت می‌دانند.

تحقیقات نشان داده است که هایفو برای لیفت صورت و رفع چین و چروک موثر بوده و اثرات آن تا مدت‌های طولانی پس از درمان قابل مشاهده است.

این روش می‌تواند جایگزین خوبی برای جراحی لیفت صورت باشد، زیرا جراحی دارای عوارض شدید و دوره نقاهت طولانی می باشد. در صورتی که پس از انجام هایفوتراپی با هیچ یک از مشکلات جراحی مواجه نخواهید شد و نتایج آن نیز پایدار خواهد بود.

به عبارت دقیق تر، این روش از نظر اثربخشی و امنیت، یک گزینه عالی برای جوانسازی پوست است و که باعث بهبود ظاهر پوست و لیفت صورت خواهد شد و می‌تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد.

کربوکسی تراپی

تکنیک کربوکسی تراپی یک نوع از مزوتراپی است که در آن، گاز دی اکسید کربن به زیر پوست تزریق می‌شود. این تزریق باعث افزایش گردش خون موضعی و تجمع اکسیژن شده و منجر به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. همچنین، این روش تحریک تولید کلاژن را نیز به دنبال دارد.
این روش می‌تواند باعث بهبود جریان خون، تحریک تولید کلاژن و الاستین، کاهش التهاب و بهبود ظاهر پوست شود.

کربوکسی تراپی به عنوان یک روش جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به کاهش چین و چروک‌های پوست، بهبود وضعیت خطوط چانه، لیفت نواحی گونه، ابرو و پلک‌ها، درمان افتادگی و شلی پوست در نواحی گردن و غبغب کمک کند.  این روش به شما کمک می‌کند تا پوستی جوان‌تر، شفاف‌تر و شاداب تر داشته باشید و از زیبایی طبیعی خود لذت ببرید.

همچنین بهتر است این نکته را نیز ذکر نماییم، افرادی که به دنبال لاغری و برطرف کردن کامل سلولیت های بدن خود هستند بهتر است از روش ترکیبی هایفو و کربوکسی تراپی استفاده کنند تا بتوانند بهترین نتیجه را از این شیوه درمانی به دست آورند.

مواردی که بیان شد از جدیدترین روش های جوانسازی پوست هستند. اما روش های دیگری همچون لیزر CO2 فرکشنال، prp، میکرودرم ابریژن، مزوتراپی، میکرونیدلینگ و… وجود دارند که اغلب از این روش ها برای رفع جای جوش، جای بخیه و لایه برداری پوست استفاده میشود. پس بهترین روش جوانسازی پوست کدام روش است؟ چرا؟

بهترین روش جوانسازی پوست

بهترین روش جوانسازی پوست

در میان روش های گفته شده، میزان تاثیرگذاری هایفوتراپی از سایر روش ها بیشتر است و طبق نظر بسیاری از متخصصان، هایفوتراپی تاثیر فوق العاده ای در جوانسازی پوست دارد. این روش با استفاده از امواج سونو گرافی بر روی لایه smas (عمقی ترین لایه پوست) اثر میگذارد و با تحریک تولید کلاژن و الاستین، باعث  لطافت و جوانی پوست می‌شود. همچنین، با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، پوست به شکلی براق‌تر و سالم‌تر به نظر میرسد.

از این روش به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش‌های جوانسازی پوست استفاده می‌شود. اما توجه داشته باشید که نتایج این روش  پس از 2 ماه، مشخص خواهد شد. این روش معمولاً برای جوانسازی، درمان چین و چروک صورت، کاهش سلولیت، حتی  درمان افتادگی پوست مورد استفاده قرار میگیرد.

حال اگر میخواهید اطلاعات دقیق تری در مورد این شیوه درمانی به دست آورید از طریق چت آنلاین سایت، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *